Voor 16:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
Gratis Verzending binnen NL
Klantenservice 24/7, ook in het weekend

Over SjaalMania

  • Geplaatst op
  • Door Micky van Vollenhoven
  • 1
Over SjaalMania

Wie zit er eigenlijk achter SjaalMania? Wie is Micky Grove van Vollenhoven? Micky: "Altijd gek geweest op mooie stoffen"...

Even kort over mezelf over nu: ik ben 48 jaar, getrouwd met de leukste man van de wereld, Stijn. Stijn werkt ook in de internetbranche, hij is directeur van de Dutch Datacenter Association DDA . We hebben geen kinderen, wel 2 katten Dapper & Tipsy en we wonen heerlijk net even buiten Amsterdam aan de Waver in Ouderkerk aan de Amstel. We zijn hier toevallig terecht gekomen na de verkoop van ons huis in Amsterdam, maar genieten met volle teugen van de natuur. Na 27 jaar in Amsterdam te hebben gewoond, moeten we toegeven dat we niet meer terug zouden willen.

SjaalMania is een beetje per ongeluk ontstaan en ik vind het nu het leukste wat er is. Na een tijd in de filmwereld gewerkt te hebben, wilde ik eens doen waar mijn hart lag en dat was de mode. Heel simpel, ik vond shoppen gewoon het leukste wat er was, dus waarom niet je werk ervan maken? Iedere keer tijdens het shoppen haalde ik Turnover uit de rekken als mijn ogen op een stofje viel (nog steeds ontdekte ik laatst bij Mauve in Arnhem!), dus redeneerde ik weer heel simpel: daar moet ik dus gaan werken. En zo geschiedde. Ik werkte 5 jaar als rechterhand van de algemeen en creatief directeur en heb daar een waanzinnig leuke en leerzame tijd gehad. Daarna heb ik 3 jaar meegewerkt aan de oprichting van Zenggi, ook een geweldig mooi merk. Hard gewerkt en onwijs veel geleerd! Ik organiseerde daar oa. alle shoots en ik keek altijd met een schuin oog naar al die freelancers, oh wat leek me dat heerlijk, freelancen. Alleen die naam al! Maar ja, hoe dan en wat dan? Ik besloot toch mijn baan op te zeggen en gewoon leuke projecten te gaan managen, ik regelde altijd van alles aan elkaar, dus dat zou wel lukken. En dat lukte! Zenggi werd, hoe raar het ook klinkt, meteen mijn eerste klant en er kwamen er al snel een aantal bij. Heerlijk om alleen maar effecient je tijd te besteden aan werken en niet je tijd te verdoen met kantoorbeslommeringen. Het bleek dat ik in de praktijk toch wel erg veel van online marketing en het opstarten van webshops had opgestoken en begrepen had. Dus al snel diende zich de volgende grote klant aan, en daarna de volgende voor wie ik de oprichting van de webshops heb begeleid. Stuk voor stuk best zware trajecten voor grote klanten.

Ondertussen had ik zoveel kennis opgedaan, dat ik dacht, die kennis kan ik wel gaan delen in de vorm van het geven van workshops over het starten van webwinkels. Webwinkels waren opeens hot en happening. In 2005 toen we met Zenggi begonnen, keken mensen ons nog heel vreemd aan als we vertelden dat we kleding in het hogere segment online gingen verkopen, maar 5 jaar later schoten de webshops als paddestoelen uit de grond. Zo snel gaat de online business. Ok, workshops geven dus, maar hoe krijg ik groepen bij elkaar? Dus ik dacht wie is de grootste aanbieder van e-commerce software in Nederland? Dat was Mijnwebwinkel.nl, dus heb ik voorgesteld aan hun wat ik in gedachten had: ik vertel alles wat ik weet over het opstarten van een webwinkel aan al jullie klanten die het horen willen, en jullie laten de groepen vollopen. Zij waren meteen heel erg enthousiast! Dus we zijn meteen begonnen: ik met het schrijven van een e-book met bijbehorende powerpoint presentatie en verhaal en zij met het optuigen van een website waar geinteresseerden zich konden inschrijven. En zo heb ik 5 jaar cursussen gegeven, over hoe je een webwinkel begint, online marketing en de software zelf. Maar na 2 jaar cursus geven, merkte ik dat mijn kennis snel verouderde. Deze wereld/branche gaat zo ontzettend snel, als je niet zelf met je 'voeten in de modder' staat, sta je al snel aan de zijlijn. En dat wilde ik natuurlijk niet. Ik ben een praktijkmens, ik wil precies weten waar ik het over heb, en anders hou ik liever m'n mond. Dus er zat niks anders op, dan zelf een webshop te starten, bij wijze van trial, maar dan wel een beetje voor het echt, serieus dus alle e-commerce regels toepassen die ik 'predikte' tijdens de cursussen. Dus ik ging aan de slag met het bedenken van een product, een domeinnaam, de vormgeving, inkoop, online marketing en zo is heel langzaam SjaalMania ontstaan en wordt het groter en groter en kon ik zelfs stoppen met het geven van cursussen en ben ik nu full-time met SjaalMania bezig en produceer ik zelfs onze eigen sjaals! Heerlijk, ik zou niks anders meer willen! Wat een voldoening als klanten blij zijn met hun aankoop en dat ook laten weten; ik krijg echt de leukste reacties/mails. Ik vind het heerlijk om voor mezelf te werken en alles maar dan ook alles zelf te beslissen, alleen in te kopen wat ik zelf mooi vind en zou dragen, te sparren met collega webshops, zoals Shizo en Joof, die ik op een saaie netwerkavond van de Kamer van Koophandelavond heb ontmoet in 2008 en nog steeds regelmatig zie en spreek, maar ook allerlei andere ex-collega's uit de mode en vrienden en natuurlijk kan ik geweldig goed sparren met Stijn. Onze droom is dat we op een gegeven moment samen voor SjaalMania kunnen gaan werken. En dat gaat ook gewoon lukken! Maar ook van mijn klanten hoor ik heel graag wat hun wensen en ideeen zijn, dus als je die hebt, laat ze dan vooral hieronder achter!

sjaals

Reacties

  1. Karin Karin

    Net mijn mooie sjaal ontvangen. Supersnelle levering. Ik denk dat er nog wel meer bestellingen gaan volgen! Bedankt!

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden