Mag ik een artikel retourneren of ruilen als ik het simpelweg niet mooi vind?

Ja, je mag altijd, zonder opgave van reden een artikel ruilen, indien je binnen 14 dagen na ontvangst dit per e-mail aan ons doorgeeft. Mocht je willen ruilen, dan reserveren wij meteen het artikel waarvoor je het wilt ruilen.

Kan ik ook betalen nadat ik het artikel ontvangen heb?

Ja, je kunt kiezen voor KLARNA. Je kunt het artikel dan betalen zodra je het ontvangen hebt en besloten hebt dat je het wilt houden. 

Wat is jullie levertijd?

Wij versturen de sjaal indien voor 17.00 uur besteld meestal dezelfde dag met Post.nl met track en trace. De sjaal wordt dan de volgende dag afgeleverd. Echter in deze 'post Coranatijd' houden we een slag om de arm en houden we een levertijd aan van 1 a 2 werkdagen. 

Mag ik de duurdere sjaals wassen?

Sommige sjaals moeten gestoomd worden en sommige sjaals kunnen met een simpele handwas of een fijn (koud!) wolwasprogramma in een goede wasmachine. Over het algemeen adviseren wij altijd om sjaals (of andere artikelen van wol) zo weinig mogelijk te wassen. Wol trekt namelijk geen vuil aan, maar stoot het juist af. Indien de sjaal een onaangename geur heeft aangenomen, kun je de sjaal beter luchten dan wassen. Mocht de sjaal echt gewassen moeten worden, hou dan altijd het wasvoorschrift op het label aan.

Kan ik een sjaal ook cadeau geven en kan de ontvanger dan ook de sjaal ruilen?

Ja, dat kan. Vul bij het verzendadres het adres van de ontvanger in en bij het factuuradres je eigen adres en je eigen e-mailadres (!). 

Zijn de recensies van de Feedback Company wel betrouwbaar? 

Ja, absoluut! Sterker nog, SjaalMania kan deze recensies niet bewerken of goed- of afkeuren (moderaten). Daarvoor hebben wij een onafhankelijk bedrijf ingeschakeld. Zij beoordelen en plaatsen de recensies en treden voornamelijk op voor onze klanten! Waarom wij dat doen? Omdat wij er alles aan doen om onze klant als een echte klant te behandelen. Zoals het hoort!

Waarom gaan de SjaalMania Cosy sjaals nooit in de Sale?

De Sale is er voor bedoeld om 'oude' collecties te vervangen voor nieuwe collecties. Winkels moeten letterlijk plaatsmaken in de winkel voor nieuwe collecties. Aangezien SjaalMania niet met wisselende collecties werkt, maar de sjaals het hele jaar door aanbiedt, zou het niet logisch zijn om deze sjaals in de Sale te verkopen. Dan zouden ze eerst de normale prijs kosten, dan de Sale prijs en dan weer de normale prijs. Niet logisch toch? De sjaals zijn niet aan trends onderhevig, en gaan heel lang mee (duurzaam!). Een Sale past hier dus niet bij. Zo hoef je nooit bang hoeft te zijn dat je je sjaal net te vroeg gekocht hebt. :)

SjaalMania heeft nu een Showroom. Kan ik daar als consument ook kopen?

Jazeker! Ook als consument ben je van harte welkom om te komen kijken, voelen en passen en kopen.  Van iedere sjaal hebben we 1 sjaal op voorraad, dus die kan je dan zeker meenemen (alleen pinnen). Maar als je meerdere sjaals zou willen van dezelfde kleur, maak ik ter plekke, of je komt met 2-en en je wilt allebei dezelfde kleur, dan maak ik een order voor je aan in de webshop en dan wordt de bestelling de volgende werkdag bij je thuis bezorgd. Tip: neem evt. meerdere kledingstukken/jassen mee, waarbij je sjaal moet matchen.